zaterdag 19-11-2011 - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van Pelgrims Veldhoven - WaarBenJij.nu zaterdag 19-11-2011 - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van Pelgrims Veldhoven - WaarBenJij.nu

zaterdag 19-11-2011

Door: pelgrimsveldhoven

Blijf op de hoogte en volg Pelgrims

19 November 2011 | Nederland, Veldhoven

Shabbat vandaag, vroeg uit de veren om 8.30 vertrokken naar de Zionsberg. Zaal laatste avondmaal bezocht met daarbij het graf van koning David. Vervolgens naar de kerk van het Hanengekraai. Inderdaad van Petrus. Met de bus verder naar Ein karim om daar de geboortekerk van Johannus de Doper te bezoeken en van daaruit door te wandelen naar de kerk van Maria Visitatie (magnificat) Vervolgens kwamen we in Palestijns gebied terecht waar we eerst in Bethlehem een Arabische maaltijd hebben genuttigd. Doorgereisd binnen Bethlehem, met onze prive-touringcar , naar de Geboortekerk van Jesus beetje chaotisch, lange wachtrijen maar toch gelukt. 3 geloven die allemaal hun eigen viering en tijdplanning wilden hanteren. Tot slot door naar de herdersvelden net buiten bethlehem om daar af te sluiten met een hele mooie viering met allerlei eigen inbreng. Indrukwekkend wat we na twee dagen al met elkaar wilden delen. Toen nog even langs bij de lokale souvenirsshop en natuurlijk even wat leuke prullaria ingeslagen. De rit vanuit het Palestijnse gebied terug naar Israel was op weg naar de grens tijdrovend maar uiteindelijk bleek het noemen van de NL-nationaliteit voldoende om die grens zelf snel te passeren. Veel regen vandaag Hopelijk morgen iets beter.

Huub en Pieter

• 19 November 2011 - 21:39

Yolanda:

Geniet allemaal van alles. Heel veel groetjes aan Addy en Jan

• 19 November 2011 - 21:41

Tiny Butzelaar:

Zo dat is een vermoeide dag geweest denk ik.Maar jullie hebben wel wat gezien.Hoop voor jullie dat het weer beter wordt,wij hebben het nog steeds droog en de zon. Ik zal wat naar daar sturen.Nog een goede voortzetting van jullie reis.Groetjes van Tiny Butzelaar

• 19 November 2011 - 23:00

Rianne:

net terug van een feestje en ik was nieuwsgierig of er iets van uit Israel en dat was er,.
    leuk om te lezen. ik ga nu lekker slapen en wens jullie morgen een goede dag. denk aan jullie Kees en Rianne

• 20 November 2011 - 00:32

Paul&Els:

Bedankt voor jullie verslag, dat was idd een drukke dag. Wij hebben morgen 'onze' zondag. Hartelijke groet!

• 20 November 2011 - 02:28

Corrie Peijnenborg:

ik geniet met jullie mee. jammer dat het regent,vooral op de herdersvelden

• 20 November 2011 - 07:24

Tony Lenatti:

Wat jammer van het weer. Maar ook daar regent het natuurlijk wel " eens ". Ik hoop dat jullie naar het tempelplein kunnen. Ikzelf ben er in 1977 ook geweest. In 2008 kon het niet. Een fijne dag gewenst aan jullie allemaal. (bericht voor Dimphie, bloemen zijn verzorgd). Gerrit, Dimphie, Liesbeth, Huub, Nelly en Pieter, Janny en Myriam en alle anderen, genieten jullie een beetje voor mij mee. Gr. Tony

• 20 November 2011 - 08:28

Rianne:

Goedemorgen, zo naar de kerk voor de mis. neem jullie in gebed mee.
    ik steek dadelijk een kaarsje bij "Ons Marie" voor jullie aan.
    het zal best een heftige dag zijn met een bezoek aan het momument Yad Vashem.
    ik kijk uit naar het volgende reisverhaal.
    groetjes,
    Rianne

• 20 November 2011 - 11:42

Harry Den Jose :

Ziet er allemaal geweldig leuk en mooi uit. Overal in Israël is het warmer dus het weer wordt vast beter

• 20 November 2011 - 17:25

Mari-Jan:

Beste pelgrims uit Veldhoven,
    Leuk om jullie via deze site te kunnen volgen. Geniet van wat israël jullie biedt, en maak er samen een geweldige ontdekkingstocht van.
    Ik kijk uit naar de update.

• 20 November 2011 - 18:17

Gerard En Jose:

Wat fijn om jullie te volgen !
    Wensen jullie een goede Pelgrimstocht!

Hartelijke Groeten Gerard en Jose

• 20 November 2011 - 19:08

Hans En Hadewych:

Indrukwekkend wat jullie al meemaken met elkaar. Leuk om jullie hier in Veldhoven te kunnen volgen.
    Geniet ervan en hopelijk komt er mooier weer.
    Veel groeten Hans en Hadewych

• 21 November 2011 - 12:14

Arn Dekker:

Leuk te zien dat jullie ook in Palestina geweest zijn. Ik weet dat het lang kan duren om de grens over te komen vanuit Palestina naar Israel. De meeste Palestijnen lukt het nooit. Palestijnse werknemers die in Jerusalem werken staan elke dag urenlang in de rij om de grens over te mogen en dat is MET een vergunning, zonder vergunning gaat het niet. Wisten jullie ook dat de bezetting van delen van Palestina door Israel door de Verenigde Naties onwettig genoemd wordt ?
    Dank je wel voor het kopen van souvenirs in Palestina, meestal de enige inkomsten van veel mensen daar. Nog veel plezier in Israel.
    Arn

• 23 November 2011 - 09:22

Sint-maarten :

vanuit parochiebureau sint-maarten een groet aan alle reizigers.