zondag 20--11-2011 - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van Pelgrims Veldhoven - WaarBenJij.nu zondag 20--11-2011 - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van Pelgrims Veldhoven - WaarBenJij.nu

zondag 20--11-2011

Door: pelgrimsveldhoven

Blijf op de hoogte en volg Pelgrims

20 November 2011 | Nederland, Veldhoven

Om 7 uur werden we gewekt. Vandaag bewolkt 15 graden. Om 8.15u vertrokken naar de Herzlberg met begraaf plaatsen van belangrijkse mensen. Het oorlogsmuseum was zeer indrukwekkend, we waren er allemaal stil van. Het beeld met arts Janusz Korczak en de kinderen de uitdrukking van de gezichten sprak boekdelen. Muren gezien met namen van mensen die de joden geholpen. In het Israelmuseum was de macette te zien van Jarusalem 2000 jaar geleden. Bij de Menorah kregen we uitgebreid uitleg van wat er uitgebeeld werd. Een nachttocht gemaakt door Jerusalem, gewandeld door de joodse, christelijke en moslimwijk. Door de Zionpoort en Jaffapoort gelopen.
Een mooie toegift.

Ellen

• 20 November 2011 - 21:36

Paul&Els:

Bedankt Ellen, je verslag maakt wel duidelijk dat jullie veel bekijken!
    Groeten aan allen en goede voortzetting van de reis.

• 21 November 2011 - 07:06

Rianne:

gezellig als je 's morgens je computer aan zet en dan jullie reisverslag er vindt, dan meteen even lezen en later reageren, want de plicht roept ook.
    jullie hebben veel gezien en het Israelmuseum zal heel veel indruk gemaakt hebben.
    vandaag op weg naar het meer van Galilea en ook daar slapen.
    fijne dag.
    groetjes, Kees en Rianne

• 21 November 2011 - 08:13

Wim En Charlotte:

Wat ontzettend fijn dat we zo met jullie mee mogen leven, hartelijk dank aan de schrijfers. Alles van onze eigen reis naar Israel komt weer boven. Zijn jullie nog in de El Aksamoskee geweest ? Wij in 1999 en was prachtig.
    Wat een indrukwekkende foto stuurde jullie mee van Yad Vashem. Ook dat met die 5 kaarsen die daar branden en zoveel licht gaven was voor ons ontroerend. Genieten jullie nog maar wij leven mee. Aan allemaal heel veel groeten vooral aan die van de St. Maarten van Wim en Charlotte

• 21 November 2011 - 08:36

Harry,Yvonne,Floor:

Pap,mam en de rest,
    Klinkt als een goed vol programma!! Leuk! Veel plezier weer!
    Geniet van al het moois en probeer niet alles alleen door het gaatje van het fototoestel te zien!
    Groetjes!

• 21 November 2011 - 15:05

Jeanneke De Bot:

Wat heerlijk om jullie te kunnen volgen, het maakt herinneringen weer zo levend. Ik reis met jullie mee.

• 30 November 2011 - 14:24

Corrie En Thieu:

he eindelijk gelukt om op de site te komen. Het is net of wij er bij zijn,veel mooie herineringen.jammer van het weer.