dinsdag 29-11-2011 - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van Pelgrims Veldhoven - WaarBenJij.nu dinsdag 29-11-2011 - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van Pelgrims Veldhoven - WaarBenJij.nu

dinsdag 29-11-2011

Door: pelgrimsveldhoven

Blijf op de hoogte en volg Pelgrims

01 December 2011 | Nederland, Veldhoven

Op deze zonnige dag rijden we eerst naar de kibboets Sde Boker waar een museum is ingericht voor de eerste president van de onafhankelijke staat Israel David Ben Goerion. Via de begraafplaats van dezelfde Ben Goerion, met uitzicht over prachtige woestijnlandschappen, dalen we vervolgens scherp af naar het natuurpark En Avedat. Daar was gelegenheid om te wandelen in een diepe kloof met aan beide kanten steile veelkleurige rotsformaties af en toe mooi weerspiegeld in de rotsmeertjes.
Na de lunch zijn we doorgereden naar onze herberg en tevens overnachtingsplek in de buurt van Ezuz ergens totaal verlaten in de kale vlakte van de Negev woestijn. Ontvangst door de Nederlandse Katinka en toen waren er nog die 11 kamelen ….. Of we maar even op wilden stappen. 2 personen per dromedaris. Nou dan ging natuurlijk allemaal niet zo soepel met die al wat oudere botten. Hilariteit en de nodige gespannen gezichten . Maar uiteindelijk kwam iedereen in het zadel terecht. Half uurtje rijden en even afstappen graag. Uitleg van onze begeleider en daarna weer verder. Opstappen ging al heel wat beter. Uiteindelijk kwam iedereen toch heelhuids terug bij de herberg. Een kameel wilde perse graag naast Riet blijven lopen. Mooi om dat aan te zien.
Het kampvuur was inmiddels aangestoken en we hebben enkele uren samen allerlei Nederlandse liedjes gezongen. Van Sinterklaasliedjes, kleuterdansjes, kerstliederen en andersoortig kerkelijk repertoire.
Op het eind van de middag werd al snel behoorlijk koud. Dus onze heerlijke bedouinen-maaltijd hebben we liggend aan de tafels binnen in de herberg gebruikt. Was allemaal lekker. Daarna een gezellig samenzijn waarin we verschillende mensen hebben bedankt; Moshe onze chauffeur (de vlam in de pijp, op tekst van Ellen) Wil onze Nederlandse gids (de 14 zaligsprekingen van Jan en Addy, Henk en Ellen), Myriam en Janny onze geweldige reisleiding (Hij ging van stad tot stad door Dimphie) en voor iedereen ( Nee we noemen geen namen door Corrie en Piet) . Drie slaapruimtes waren er vanavond beschikbaar voor de hele groep. Een die-hard, Patty, durfde het toch aan om buiten in de kou onder de sterrenhemel te slapen. De nacht was verder goed verlopen.
Pieter