vrijdag 25-11-2011 - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van Pelgrims Veldhoven - WaarBenJij.nu vrijdag 25-11-2011 - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van Pelgrims Veldhoven - WaarBenJij.nu

vrijdag 25-11-2011

Door: pelgrimsveldhoven

Blijf op de hoogte en volg Pelgrims

25 November 2011 | Nederland, Veldhoven

Na 4 overnachtingen in de huisjes in Nof Ginosar op weg naar Tel Megiddo in het Karmelgebergte. Hier zijn 24 bouwlagen blootgelegd. Daarom was het voor de archeologen mogelijk de bouwperiode te bepalen en dus de bouwers Salomon en Herodes. De eerste 7 lagen zijn verdwenen. Het paleis van Salomon is niet meer te vinden. Wij zijn 183 treden afgedaald in de put waar vroeger het water binnenkwam. Verder Muhraqa bekeken met het karmelietenklooster , gewijd aan de profeet Elia. Bijbelverhalen in het boek koningen gelezen over de strijd van Elia tegen Baal. In de kapel hebben wij het lied ‘hoort hoe God met mensen omgaat. Het uitzicht over de Jizreelvallei was matig vanwege de nevel.
Gegeten in een modern shoppingcentre met voor elk wat wils. Vervolgens naar de stad Caesarea gesticht door Herodus de Grote. Geen aardige man maar heft veel mooie dingen achtergelaten o.a. de haven en het amfi theater. Herodus Pilatus heeft er ook gewoond. Bijbellezing gedaan in de ontvangstkamer van het gerechtshof. Kruisvaarders hebben er vanaf 1099 200 jaar geheerst. Caesarea had in die tijd 100.000 inwoners , in het nieuwe Caesarea heel weinig. Nog voor het eten het avondgebed bij de Klaagmuur bijgewoond en onze ogen uitgekeken. Afgesloten met een dans met israelische vrouwelijke soldaten.
Jos en Huub

• 25 November 2011 - 21:29

Marieke:

Lieve pelgrims,

Zo te lezen hebben jullie weer heel wat beleefd vandaag. Echt weer herkenbare foto's. Dat heb je als je er zelf bent geweest.
    Wacht weer met smart op jullie verhaal.

Liefs Marieke

• 25 November 2011 - 21:36

Ik krijg kriebels in mijn onderbuik bij het zien van de foto's en kippenvel....Sparen voor een nieuwe reis. In een reis is al dat schoons niet te verwerken.
    En wat vinden jullie van Myriam ? Uniek, hè ? Israelreizen kun je genoeg maken, maar niet zoals met haar !! Geef je haar een extra knuffel van mij?
    Een liefdevolle groet aan jullie allemaal van GERA

• 26 November 2011 - 07:12

Rianne:

wat leuk om nu te plaatsen te zien die je kent uit de verhalen van de Bijbel.
    het was niet allemaal peis en vree, vroeger, en nu ook nog niet. bij al dat ouds, mag je gerust in een modern shopping centrum wat eten.
    wens jullie een fijne dag, groetjes, Kees en Rianne

• 26 November 2011 - 18:14

Harry De Bot:

Bekende foto's zie ik telkens, voor ons echt aha-erlebnis! Van de bijbelverhalen over Elia en zijn strijd tegen Baal was ik niet zo gecharmeerd, van het uitzicht des temeer. En ja, met vrouwelijke soldaten hebben wij niet gedanst... Fijne dag weer, vandaag.
    Harry de Bot

• 27 November 2011 - 16:15

Ineke Groenen-de Gre:

Ik probeer het nog een keer, maar ik doe denk ik iets fout, mijn berichtjes komen niet aan. Jammer!