donderdag 24-11-2011 - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van Pelgrims Veldhoven - WaarBenJij.nu donderdag 24-11-2011 - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van Pelgrims Veldhoven - WaarBenJij.nu

donderdag 24-11-2011

Door: pelgrimsveldhoven

Blijf op de hoogte en volg Pelgrims

24 November 2011 | Nederland, Veldhoven

Om 8 uur op weg naar de Taborberg. Lang gewacht op taxi’s maar toch met enorme snelheid in 17 steile bochten naar boven naar 1200 meter hoogte. Op deze berg de kerk van de Franciscanen bezocht. Mooie kerk en prachtige kapellen van Mozes en Elia. Wat een mooie viering was er aan de gang. Wegens nevel geen uitzicht over de vallei. Onderweg naar de opgravingen van Zippori kreeg Juul een telefoontje dat haar broer was overleden. Een bedrukte stemming was het gevolg.
In Zippori hebben we de mozaïeken van een opgegraven romeinse stad uit de eerste eeuw bewonderd.Wij hebben de Cardo ( = brede straat ) gezien. De Nijlmozaiek o.a. de huiskamer van heel rijke bewoners en de Dionysusmozaiek. Een eenvoudige doch smakelijke maaltijd genoten in het YMCA restaurant voor 10 euro. Weer snel de bus in en naar Nazareth naar de Mariakerk met 2 verdiepingen. Deze kerk is 3 maal herbouwd. De bovenkerk dateert uit 1960. Buiten op het plein uit de bijbel gelezen en Myriam een verhaal over Maria en Jozef die hun zoon moesten afstaan. Dat werd mij te veel. Heel mooie kerken overigens. Vervolgens naar de Jozefkerk, eenvoudig net als toen de wekplaats van Jozef. Die ligt waarschijnlijk onder de kerk.
Het plan was om de synagoge kerk te bezoeken maar die was helaas gesloten. De kleine winkeltjes er voor nog net niet. Een ervan heeft zeker goed aan ons verdiend.
Veel dank aan degenen die zo mooi hebben gelezen uit de bijbel, bedankt Wil, Janny en Myriam voor weer een prachtige dag.
Sjaloom,, Nellie en Huub

• 24 November 2011 - 20:19

Marieke:

Lieve pelgrims,

Wachts steeds met smart op jullie verhaal met jullie ervaringen.
    Wat zien jullie toch veel op zo'n dag en dat is vast nog niet allemaal te bevatten.
    Wacht weer met smart op de volgende ervaringen.

Liefs Marieke

• 24 November 2011 - 21:14

Jeroen Kok:

Heerlijk om met jullie mee te reizen en weer een beetje in Israël te zijn.

• 24 November 2011 - 22:24

Paul%Els:

Dank voor jullie verslag. Het is mooi om te lezen wat jullie allemaal zien, terugzien in het verleden...
    We leven mee met jullie ervaringen en beseffen, ook hier, dat wat er gebeurd tussen leven en dood bewaard blijft in onze harten.
    Juul en allen die geliefden missen: reken op onze steun.

• 25 November 2011 - 03:10

Rianne:

lieve pelgrims,
    Veel sterkte voor Juul, nemen haar en haar familie in ons gebed.
    jullie hebben weer veel gezien en ervaren en beleefd. dat moet allemaal een plekje krijgen. jullie zullen nog lang kunnen teren op wat jullie allemaal gezien en meegemaakt hebben in Israel.
    groetjes, Kees en Rianne

• 25 November 2011 - 04:08

Enkele dagen ben ik jullie uit het oog verloren, had geen internetverbinding. Nu ben ik weer met volle aandacht bij jullie. Met de verslagen beleven wij de reis opnieuw. We blijven in ons hart met jullie verbonden en wensen jullie alle goeds. GENIET ! vooral van de bezielende vieringen van Myriam.
    Gera

• 25 November 2011 - 05:29

Tony Lenatti:

Beste Juul, ik ken je niet, maar veel sterkte toegewenst zo ver van huis en dan zo'n bericht horen. Het zal je maar overkomen.
    Tony

• 25 November 2011 - 08:33

Rianne:

juul en familie.
    ik ga zo naar de kerk en steek een kaars voor jullie op.
    denk aan jullie,.
    kees en Rianne

• 25 November 2011 - 09:23

Gerard En Jose:

Veel dank voor jullie mooie reisverslagen en foto's . In gedachten reizen wij met jullie mee!
    Juul sterkte voor jou en je familie.

Hartelijke groeten Gerard en Jose

• 25 November 2011 - 13:12

Joyce & Klaus:

Beste Pelgrims
    We leven met jullie mee: wat een geweldig bijzondere reis mogen jullie samen maken. Jullie berichtjes te kunnen lezen en de foto's erbij te zien is erg leuk en maakt het ook zo grijpbaar! Geniet er met volle teugen van en take care.
    Groetjes en veel liefs voor Mam (Riet) en Wim

• 25 November 2011 - 13:14

Joyce & Klaus:

Beste Juul, ook van onze kant sterkte voor jou en je familie.

• 25 November 2011 - 18:30

Jozina:

Hallo allemaal en in het bijzonder Henk en Ellen,

Wat een mooie reis maken jullie! Leuk om jullie zo te volgen. Marga maakte ons er op attent.
    Wat zal het allemaal indrukwekkend zijn om zo alle bekende plaatsen uit de bijbel te bezoeken.
    Jullie huisje is de laatste dagen in mist gehuld want het is echt herfst hier in Nederland.
    Wij wensen jullie (en de rest van de pelgrims) nog een fijne vakantie! Geniet er maar van.

groetjes en tot gauw,
    Henk en Jozina