dinsdag 22-11-2011 - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van Pelgrims Veldhoven - WaarBenJij.nu dinsdag 22-11-2011 - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van Pelgrims Veldhoven - WaarBenJij.nu

dinsdag 22-11-2011

Door: pelgrimsveldhoven

Blijf op de hoogte en volg Pelgrims

22 November 2011 | Nederland, Veldhoven

Wat een rust daar in de kibboets Ginosa aan het Meer van Galilea. Iedereen had goed geslapen en we zagen alleen opgewekte gezichten aan het ontbijt. Dit was ook te danken aan de mooie strakke blauwe hemel die we zagen bij het verlaten van onze kibboetshuisjes.
We zijn de dag begonnen met een kort bezoek aan het museum Yigal Allon. Daar is een oude vissersboot opgesteld die in 1986 in de modder van de drooggevallen oevers van het Meer van Galilea was gevonden. Na onderzoek is vast komen te staan dat de boot stamt uit het begin van onze jaartelling. Vanwege de dikke modderlaag kon de boot zo’n groot aantal jaren doorstaan. Zou Jezus met deze boot het Meer van Galilea overgestoken zijn?
Om te voelen hoe het is om op het meer van Galilea te vertoeven hebben we een boottocht op het Meer gemaakt in een zelfde boot die in het museum opgesteld stond. Vandaag was het meer zeer kalm. Voor het uitvaren heeft de bootsman de Nederlandse vlag gehesen en tijdens de tocht gooide hij het visnet uit, net zoals de vissers dat vroeger deden . Op het water kwam je helemaal tot rust!!
Daarna zijn we met de bus naar de Berg van de Zaligsprekingen gegaan. Na een kort bezoek aan de kerk boven op de berg (waar Jezus de Bergrede heeft uitgesproken)zijn we de berg afgewandeld. Hier en daar nog glibberig vanwege de afgelopen dagen gevallen regen. Wat een natuurschoon en wat een rust. Door die regen was er al volop nieuw groen in de natuur te bespeuren. We hebben wilde krokussen gezien en de wilde tulpen kwamen al uit.
De bus is verder gereden naar Kafarnaum. In deze plaats heeft Jezus gewoond. Het was het middelpunt van zijn predikingen in Galilea. We troffen er een vrij nieuwe kerk aan die boven de opgegraven oude gebouwen uit vroegere tijden was gebouwd.
Tijdens de gezamenlijke lunch hebben we de heerlijke Sint Petrusvis, gevangen in het Meer, gegeten.
Na de lunch zijn we naar het Benedictijner klooster Tabgha gegaan. Na een bezoek aan de prachtige kloosterkerk, veel oude mozaïeken, zijn we door de kloostertuin afgedaald naar de oever van het Meer van Galilea. De plek van de Wonderbaarlijke broodvermenigvuldiging. Op deze plek hebben we, als afsluiting van de dag, een dienst gehouden waarin Myriam voorging. De gezongen liederen de gelezen teksten en de opgezegde gebeden maakten bij iedereen weer het nodige los! Een bewogen einde van weer een mooie pelgrims dag.

Jan en Addy

• 22 November 2011 - 20:01

Marcel En Rozemarijn:

Zo te lezen hebben jullie een bijzonder indrukwekkende tijd. En heel fijn dat het weer mooier weer is . Wij genieten uiteraard van het lezen van het verslag en hopen op nog meer (leuke) foto's.
    Lieve groeten uit Utrecht.

• 22 November 2011 - 20:08

Rianne:

voelde vandaag speciaal met jullie verbonden. jullie hebben een mooie dag gehad, veel gezien, gedaan, op je in laten werken,. het is soms niet in woorden uit te drukken. laat jullie je maar lekker onderdompelen in wat je meemaakt, ervaart, deelt.
    kijk uit naar de dag van morgen. veel liefs, Kees en Rianne

• 22 November 2011 - 20:09

Bella En Jac:

Beste Pelgrims,
    Fijn dat het nu goed weer is.
    Zojuist met genoegen het dagverslag van Jan en Addy gelezen.We zagen het weer allemaal voor ons.
    Geniet samen maar fijn van de huisjes en de rust aan het meer.
    Allen,die ons kennen,veel groeten van Bella en Jac. Sjaloom!

• 22 November 2011 - 20:34

Marieke:

Lieve pelgrims,

De viering bij het meer maakt veel los. Voor mezelf was het alsof ik er gisteren nog was.
    Geniet van alles wat jullie nog beleven.
    Fijn om zo te lezen wat jullie ervaren.

Liefs Marieke

• 22 November 2011 - 21:51

Arthur & Patricia:

Volgens de reisverslagen maken jullie een indrukwekkende pelgrimstocht. Wat fijn dat het weer nu ook meewerkt! Geniet ervan met z'n allen. Groetjes aan Riet en Wim in het bijzonder van ons.

• 23 November 2011 - 12:00

Ingrid:

Beste reizigers en Nelly in het bijzonder,
    wat een geweldig avontuur maken jullie mee. De verhalen worden verslonden en ik zoek alle plaatsen op de kaart op. Soms kan ik ze niet direct vinden, maar uiteindelijk reis ik helemaal mee. Zoals ik het lees lijkt het me een super mooie reis, met een gezellig gezelschap. Leuk geschreven ook.
    Geniet van het vervolg, groetjes,
    Albert en Ingrid

• 23 November 2011 - 12:04

FrankSusanMerelNiels:

Hoi pap en mam, wat een druk programma hebben jullie, maar leuk om te lezen dat jullie het naar je zin hebben. Nog heel veel plezier en ervaringen toegewenst. En we zijn ook benieuwd naar nog meer foto's maar daar kunnen we wel op wachten hoor tot jullie weer terug zijn, geniet daar maar vooral.
    Groetjes Frank, Susan en dikke knuffel van Merel en Niels

• 23 November 2011 - 12:28

Harry En Jose:

Lekker weer en hele mooie dingen zien.
    Wat willen jullie nog meer. Ik ben benieuwd naar alles wat jullie beleven.

groet Harry en Jose

• 23 November 2011 - 14:44

Sjef Anita Vd Ven:

wat hebben jullie al veel gezien,lijkt me zeer indrukwekkend.fijn dat de klaagmuur goed geluisterd heeft en voor het mooie weer heeft gezorgd.wij wensen pieter en dymphie maar ook de rest nog een fijne reis toe en ik ben benieuwd hoe de dode zee is. ik hoor het nog wel groetjes sjef anita en tom van de ven.

• 23 November 2011 - 18:00

Lisette En Ad:

Hallo Dimphie en Pieter,
    Ik heb net het verslag van jullie reis tot nu toe gelezen. Het ziet er allemaal heel mooi uit, je zou zomaar zin krijgen om ook te gaan :-)
    Groetjes en geniet er nog van.

• 23 November 2011 - 21:32

Yolanda:

Wat een tempo hebben jullie erin. Jullie zien wel erg veel. Als je thuis komt heb je nog een week nodig om bij te komen. En om na te genieten van alles wat je gezien hebt. Heel veel plezier allemaal. Geniet van het mooie weer en al het schoons. Hier is het maar msitig en grauw, dus daar mis je niks aan.
    Heel veel groetjes (zus van Addy)