maandag 21-11-2011 - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van Pelgrims Veldhoven - WaarBenJij.nu maandag 21-11-2011 - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van Pelgrims Veldhoven - WaarBenJij.nu

maandag 21-11-2011

Door: pelgrimsveldhoven

Blijf op de hoogte en volg Pelgrims

21 November 2011 | Nederland, Veldhoven

Om 7.30 uuur vertrokken naar het Tempelplein. Wachtrij was beperkt. Goude koepel op de rots en de El Aksa moskee van buiten bekeken. Zag er allemaal geweldig uit. Daarna zijn we gaan klagen aan de muur en inderdaad het heeft geholpen vanaf vandaag is het fantastisch weer. Op het plein van het erg druk vanwege Bar Mitswa met allerlei muziek en feestgedruis. Via de woestijn van Judea en de Bedouinendorpen zijn we naar het groene Jericho gereisd. Opgravingen bekeken en met de kabelbaan de berg der verzoeking bezocht. Onderweg nog even de boom van Zacheus beklommen. Toen door naar de doopplaats aan de Jordaan op dde grens met Jordanie. Allemachtig prachtig zeggen ze daar en inderdaad een zeer bijzondere plek. Diverse mensen hebben de gelegenheid aangegrepen hun voeten te dopen in het Jordaan water.Tenslotte via een mooie bustocht langs de Jordaanse grens zijn we terec ht gekomen bij het meer van Galilea. In de kiboets Nof Ginosar zullen we de komende 4 nachten verblijven in appartementen.

gerrit pieter en ellen

  • 21 November 2011 - 21:17

    Rianne:

    nog even mijn mail checken voordat ik ga slapen en daar vond ik jullie berichtje over vandaag.
    goed te horen dat het fantastisch weer is. vandaag hebben een grijze dichte mist gehad, weinig te zien.hebben jullie voor ons geklaagd aan de muur?
    heerlijk om zo met jullie mee te kunnen leven.
    morgen is voor ons hier een speciale dag, vooral naar de plaats waar jullie naar toe gaan en een viering hebben. er brandt morgen hier een kaars om nog meer met jullie verbonden te zijn.
    slaap heerlijk in de kibboets.
    we kijken weer naar een volgende verhaal uit. fijne dag, morgen, Kees en Rianne

  • 21 November 2011 - 21:19

    Bella En Jac:

    Beste Pelgrims,
    Wij genieten van jullie reisverslagen en we beleven het allemaal weer.
    Heel leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie.
    Geniet samen verder van de reis.
    Sjaloom!Bella en Jac.

  • 21 November 2011 - 21:59

    Marga:

    In gedachte komt het allemaal weer voorbij, leuk hoor zo'n reisverslag! Ja dat kiboets hotel/appartementen. erg luxe en mooi, Ik weet nog dat ik daar schelpjes heb geraapt aan het kleine strandje, en natuurlijk even geprobeert om over het water heen te lopen, maar hoe voorzichtig ik dat ook deed, het lukte niet. Wie weet, misschien iemand van jullie wel!?Morgen ook weer een leuke dag in het vooruitzicht! Het bijzondere bootje en de rondvaart! Geniet er maar van met z'n allen. Liefs...Pieter en Marga

  • 21 November 2011 - 23:42

    Paul&Els:

    Terug naar de roots.., en het gaat maar verder. Indrukwekkend! Benieuwd naar (nog meer) foto's en verhalen, geniet er maar van. Het weer blijft nu zoals het is: zonnig, geen regen! En hier blijft het ook zoals het nu is: mistig, kil, en een beetje vorst...:-( ....

  • 22 November 2011 - 07:07

    Tony Lenatti:

    Heerlijk, dat het weer opgeknapt is. Dat is toch prettiger bij zo'n mooie rondreis.
    Mooie foto's! Voor mij herinneringen. Ben zelf ooit in de tempel geweest. Ik hoop dat jullie niet zeeziek worden. hahaha.
    Fijne dag gewenst veel liefs Tony

  • 22 November 2011 - 08:16

    Janny:

    Ik vind het leuk dat ik op deze manier kan volgen wat jullie allemaal doen tijdens de reis. Heel veel plezier nog en geniet van al het moois! Groetjes aan mijn ouders (Jan & Addy) van Janny

  • 22 November 2011 - 15:54

    Marieke:

    Hoi,

    Super dat we jullie ervaringen kunnen lezen.
    Ik beleef sommige dingen ook weer.
    Ik heb van de week de film van vorig jaar nog eens gekeken en dan heb ik echt het gevoel dat ik weer terug in Israel ben. Ben blij dat de temperatuur beter is geworden.
    Wacht weer met smart op een nieuw verhaal van jullie.

    Liefs marieke


  • 22 November 2011 - 18:46

    Gerrie:

    mooi.die.verslagen.ik.kijk.er.iedere.keer.naar.bedankt.veel.plezier.nog

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Veldhoven

Rondreis Israel

Het vastleggen van ervaringen tijdens onze rondreis door Israel

Recente Reisverslagen:

01 December 2011

Tot besluit

01 December 2011

woensdag 30-11-2011

01 December 2011

dinsdag 29-11-2011

28 November 2011

maandag 28-11-2011

27 November 2011

zondag 27-11-2011
Pelgrims

Op vrijdag 18 november a.s. vertrekken we voor een rondreis door Israel. Wordt vast erg leuk. Op donderdag 1 december hopen we weer terug te zijn in Veldhoven.

Actief sinds 14 Nov. 2011
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 37045

Voorgaande reizen:

18 November 2011 - 01 December 2011

Rondreis Israel

Landen bezocht: